ПРОРОЧЕСТВО метафизичен бюлетин



пророчесtво_метаfизичен бюлеtин
токшоу по tекстове на_
петер хандkе_и веселин димов
премиера_17 януаrи 2012_19 часа
премиера_13 януаrи 2012_19 часа
*премиера_19 nоември 2011_20:30 часа
в рамките на_аст ФестивалЗаСвободенТеатър
театралнаРаботилницасфумато_kамерна сцена
на български език_with english subtitles
времетраене_50 минути
режисьор&музикална среда_веселин димов
превод_владко мурдаров
мениджър и наблюдател_теодора динева
дизайн_видео и костюми_евгения сърбева
участват_елена димитрова
_александър митрев
спектакълът включва
пиесите самообвинение, пророчество и избрани текстове от каспар
използвани са и авторски текстове на веселин димов
темите са
вината, егото, идентификацията и
болезненото търсене на истина за самия себе си и за живеенето си в света
двама герои са в акция на самообвинение и отчаяно търсене на изход
тегнещите въпроси без отговор
създават завихряне в атмосферата и телепортират при тях представители от друга галактика, които известяват за най-новото древно пророчество …


в източната традиция се смята, че
срещата” се случва, когато търсенето спре

_спектакълът е идея за театър, която нося в себе си 
от години
театър, в който темата е съзнанието _не отраженията и не дори самото огледало, а гледащият в него _субектът 
_по дефиниция театърът е сблъсък, конфликт и са необходими двама, но конфликтът е вече интернализиран и постоянен и от XX век насам вече един-единствен човек е театър, няма нужда от втори
и все пак в този спектакъл те ще са двама, но не като две отделности, а като една цялост в две тела – 
мъжко и женско, да и не, въпросът и отговорът 
_недуализъм в действие
_а публиката да бъде като наблюдател, воайор на една свещена, вечна игра_

бих искал да разкажа с този спектакъл за собственото си търсене и неговата история 
„_родил съм се на този свят... 
_и направих разлика между „аз” и „ти”... 


_интересува ме крайната интензивност на запитването, 
вълнува ме отчаянието на човек, който рисува кръг на земята около себе си и се зарича „няма да напусна този кръг докато не разбера кой съм аз!” 


като примери за подобен тип театър, които съм гледал и ме вдъхновяват, бих посочил диалози по платон на анатолий василиев и великият инквизитор на питър брук _това са спектакли, които разсъждават и полемизират с аскетични, изчистени театрални средства за езотеричната истина за човека, с искреност и дълбочина 
_вдъхновява ме тяхната смелост и директност _вярвам, че диалозите за истината и същественото не са напълно излезли от територията на театъра, брутално изместени от забавлението, и това ме мотивира и вълнува за бъдещия спектакъл ...


_може ли да се каже това, което не е за казване? 
Аз ли съм роден в света или света в Мен?
„Самообвинение”, „Каспър” и „Пророчество” са първите пиеси на ранния Хандке от средата на 60те _те бяха и едни от първите текстове за театър, които съм чел
_този спектакъл e посветен на 2012 година
на болката да си човек
на непосилната лекота на битието
и възможността
за раждане на планетарно съзнание 

веселин димов



петер хандке
(роден 1942 г. в град грифен, австрия) е един от най-изявените и поставяни съвременни европейски драматурзи
автор е на петнадесет пиеси, които са преведени на български език от владко мурдаров и издадени в два тома от издателство рива
автор е и на сценариите на култовите филми на вим вендерс криле на желанието, в потока на времето, погрешно движение и страхът на вратаря от дузпа
носител на престижните литературни награди кафка, хауптман, грилпарцер и др.


този спектакъл е вдъхновен от
нисаргадата махарадж 
(1897-1981, мумбай, индия) - индийски духовен учител от традицията на адвайта веданта - учението на недуализма
той не е писал, а е отговарял на множество въпроси на духовни търсачи, идващи при него от цял свят, чиито разговори са били стенографирани
неговите отговори са се отличавали с изключителна яснота, разбиране, мъдрост, безкомпромисност, директност и остроумие
тези диалози са събрани в книгата i am that



пророчесtво_метаfизичен бюлеtин
токшоу по tекстове на_
петер хандkе_и веселин димов
е реализиран с финансовата подкрепа на

собственик на правата за разпространение SV Suhrkamp Verlag